utorak, 5. veljače 2013.

Valminier

Ove godine destinacija za ludjacko bordanje je bio Valmeinier.Na naski Valminjer.

Malo mjesto na granici sa Italijom. Spavao sam u apartmanu Avenir 1 u samom centru naselja na "1800".
Sto reci o ovom mjestu? Pa krenimo od pocetka. Putovanje naravno iz Split-a. Ove godine je isao autobus na 2 kata i jedva su svi stali. Iz Zagreba se krenilo u 11.30 navecer i doslo se na skijaliste oko 5 cini mi se popodne. Na granici smo stajali bar 2 ure pa se autobus okrenu i osao na prijelaz Rupa gdje nije bilo skoro nikoga.

Stajalao se normalno i zadnja kupovina se radila u Saint Michel. Ima jedna veca trgovina u mjestu pa nemojte ocekivat dugotrajnu i tesku kupovinu.

Avenir 1. Smjestaj tipicni Francuski. Jedina zamjerka je sta nemaju interneta. Ni na recepciji( koja je nekakav ured) a ni ne mozete uvatit nista u blizini, bar ja nisam mogao iz apartmana koji je gledao na zapad.

Osoblje je bilo ljubazno i bili su mlade. Za mene ne triba nista vise. Zamjerke idu i tome sta televizija nije vatala moj preferirani program cijelo vrijeme a i zarulje u WC nisu bile na razini. Pa mi je cak i ulazija kucni mestar i promjenio onu iznad umivaonika.Korektno je ostavio papir na vratima da se obavijesti da je ulazio u apartman kada nije bilo nikoga(mijenjanje nije naplaceno)TV programi su francuski pa i nema neke razlike ako ima ili nema u sobi TV br ne za za strance. Moja preporuka je kanal D17 i W8. Na oba ima neka mjuza pa se isplati. Ujutro sam gledao(kad sam uvatija signal) emisiju "Morning Star" koja nudi muziku, i nekakve saljive klipove sa YouTuba pa uz marendu sluzi svrsi. Imao san balkon, i aparman je bio opremljen svime, sta triba i netriba. Tako san imao i igracke za djecu u njemu i rekete za badminton,peglo,tosteri te poveci broj kuhinjskih potrebstina koje nisan vidija ovdje.Akontacija me kostala 300 eura, koje san platio u gotovini( Ne primaju se Electron kartice samo kreditne pa sam morao nosit gotovinu).

Samo naselje je malo.  Imaju 2 puba od kojih sam posjecivao samo 1. Ovaj drugi mi je nekako bio uvjek prazan i odbojan, neznam zasto. Pubovi rade od 4 do 1 ujutro cini mi se. Oba su u centru. Onaj u koji sam dolazio se zove Le Refuge des 3 Diables. Onako planinski bar koji cak na zidu ima bord potpisanog od Shauna White-a. Konobari bili izuzetni i sjedenje za sankom je bila uzivancija. Ne lise se ni bacit jedno pice na kucu. Obavezno pitajte konobara da vas iznenadi sa nekim picem. Necete pozalit.A tesko ce te izac trizni.

Naselje ima i jedan disko. Le Brazilia. Ono pocinje radit u 11. Ali prije ponoci se ne isplati dolazit. Konobari su rekli da bude guzve utorkom i petkom. Prostor je uredu, ima mjesta za plesanje a sank je na sredini. Ima cak i prostorija za pusenje.Nemojte ic trizni tamo inace ce te potrosit puno para. Za razliku od kafica gdje je veliko pivo 4.5 eura a shooteri idu od 3 do 6.5 eura u disku ce te pivo platit 7 eura a malo 4 eura. Ako zelite cilu bocu morat ce te ostavit 100 eura.
Osim kafana, u naselju postoji kino i dvorana za kuglanje, te klizaliste(koje je bilo zatvoreno). Od trgovina tu je Interspar (Koji je jedina veca trgovina tamo), nekoliko pekara, nekoliko suvenirnica. Ostalo su restorani i nekakvi polukafici.

Sve u svemu sto se tice naselja moze se rec da je malo i relativno mirno. Ne ocekujte velike i duge setnje po naselju jel i nema bas gdje setat osim glavnim pravcem.

Staze.... pa staze su prica za sebe. Osobno nisan zadovoljan. Dosta laganih staza ima. A i klasifikacija i nije nesto najpreciznija. Zna se dogodit da naletite na malo strmije zelene, ili pre lagane crvene. Plave koje su kao crvene... ma svega... Al kazem moze se nac, uglavnom su uredu i dosta lagane i siroke.

U Valmeinier-u su bile staze uredu. No u Vallor-u gdje su drveca je bila negdje i katastrofalna. Puno kamencica. I to ne pokoji sa strane nego stvarno se zna dogodit da naletis na komad od 10 metara pun kamenja. Jednom sam pao priko jednoga i slao sam u kurac sve i cak sam na dnu rekao ovoj jednoj sta radi tamo da im je staza puna stina i ona je samo rekla: "Znamo"!... mamicu ti.... Nema mi nista gore nego kad prolazis kraj topa za snijeg a oko njega puno kamenja. Topove se nije palilo.

Na vecoj nadmorkoj visini staze su bile uredu. Lipo uredjene.Isto jos jedna stvar su znakovi. Znakovi su zbunjujuci... navikao sam da na znakovima pise smjer staze. U Valminier-u znakovi pokazuju na koju zicaru ides ako krenes tim putem a malim slovima koja je staza. Naravno to proletis tako brzo da i ne vidis i uglavnom zavrsis nekom stazom kojom nisi planirao. Isto tako znakovi i ne upucuju na neko mjesto direktno.Zna se dogodit da ako se ima 2-3 puta za zicaru, da ce uglavno pokazivati duuuuuzim putom do te zicare. U kratko nemojte previse virovat znakovima.

Zicare...Zicare su najgora stvar na skijalistu. Jednom mi se dogodilo da sam skoro otkrijo tajnu zivota dok sam isao jednom zicarom...Bija san blizu... Zicare su uzasno spore. Osim glavne JEUX zicare koja je dosta brza,sve ostale su nenormalno spore. Rijetko koja ide preko 3 m/s.A sta je najgore uglavnom su duge. Tako ce te sa LE ROI zicarom imat priliku procitat jedno poglavlje knjige prije nego sto dodjete do vrha.
Isto tako pozicija krajeva zicara su lose napravljene. Tako imate da je vrh LE ROI zicare smjesten na sredini staze i ostavljeno je mozda 1.5 metara prolaska ako zelite skrenit na crvenu.Naravno ako je uopce vidite. Buduci da je ta na samom kraju skijalista,tek sam skuzija da postoji staza iza skijalista nakon 3. ili 4. puta.

Isto tako premjestaj sa Valminiera na Vallore je dug proces. Pa tako ako zelite doc do npr. snowparka iz Valminier-a morate ic glavnom zicarom JEUX, pa ic malo plavom Violetes stazom, skrenit desno na zelenu Petit dejeuner i njom ic do krizanja crvene staze Eglantiers i zelene Chardons. Na tom krizanju imate znak kojim pise Vallore. Ako pratite taj znak kao ja 3 puta onda ce vas vratit do Valminiera i onda opet spustit do Epilobesa(sve zelena ako gledate kartu) i doc ce te do ARMERA zicare koja se nalazi u 1500 naselju.( ako ne pratite znak onda Englantiers crvenom ce te doc 10 min brze.)
Kad Prodjete ARMERA-u. Odma na GRANDES DROZES, spustit se plavom do MONEUL zicare, onda se spustit jedno od pustih staza do BRIVE 2 i tek onda nakon jedne plave stazice eto vas na Snowparku...
Ako pogledate kartu, i vidite kolike su zicare i kad uzmete u obzir da su spore, vidit ce te koja je to patnja. A snowpark je na sredini, sta tek da idete na drugu stranu..ffffffuuuuu...Ne racunajuci BRIVE 2 imate 4 zicare do druge strane... A tek povratak...ajmeeeee... Za vratit se mozete koristiti ARMERA-u a mozete se popeti na vrh PLATEAU pa plavom do Valminiera. Al opet ima i do gori picit, pa je sve isto.Plava Combo Orsiere je lijepa stazica koja ide uz rub planine i na nekim mjestima je uska i ide uz provaliju ali je lijep pogled sa nje i lijepo je bordati njom.... bar je kad imate volje doc do nje.

Od dodatnih stvari na stazi naravno imate Snowpark koji je opredjeljen na zeleni dio i plavo/crni dio.
halfpipe(koji nije bio otvroen kad san bio tamo). Imate na nekim random mjestima hupsove i kako ih Francuzi zovu Zone de Ludique ili ti ga zone za zabavu koje se sastaju od malih hupseva, nakrivljenih zavoja i takvih stvari... isplati se proc makar bili i amater. Imate dosta kafica uz stazu.Vrhovi vam imaju nekakve stolove uz stazu pa mozete i marendat normalno na vrhu. Imate mogucnost paraglajdinga i brzog skijanja koje se uveliko koristilo kad san bio tamo. Imate i ULM tj nekakve ultra lake letjelice za koje imam velike preporuke. Naime provao sam jedan let i iako na prvi pogled izgleda kao dosadan let nad skijalistem, iznenadili bi se kako je zabavno. Provao sam ULM na Valminier strani( ima jedna na Vallore strani odma ispod snowparka) i iako sam platio 55 eura za nekakavih 15-20 minuta nisan pozalio. Let u tome je bio odlican. Odveo me skroz istocno od staze skoro do Italije. Letjeli smo 2 metra od zemlje maksimalnom brzinom, pa smo sletjeli 2 puta bogu iza nogu na neki vrh planine, bacija je letjelicu bokon 2 puta i opet smo uzletjeli. Radio je svakakve akrobacije, i za kraj me popeo na nekih 2700 metara i lagano se okretao 360 stupnjeva da vidim horiszont i dozivljaj je bio savrsen, sljetanje natrag je bio onako kamikaze style, i umjesto normalnog "avionskog" sljetanja, spustija nas je pod 90 stupnjeva i digao nos 2 metra od zemlje i sletio kao da je na oblaku. Sta je najbolje moglo se snimati(vazno je da imate nekakav povez da stavite oko ruku da vam drzi kameru ako slucajno ispadne).Isto tako dobije se kaciga u kojoj je ugradjen mikrofon i slusalice tako da vam pilot cijelim putem govori sta ce raditi i na sto da pazite.

Isto tako imate nekakve iglue gdje je sve bilo tematski nastrojeno starom Egiptu. Pa sam tako vidio skulpture faraona, zmija,egipatskih bogova, i na kraju kreveta 2 od nekakve koze na koje se moglo sijesti(malo mokro). To ce vas kostati 4.5 eura no isplati se uc.

Vrijeme je bilo odlicno bar vecinu vremena. 4 dana sunca je bilo i nigdje oblacka pa sam se skuvao i cak malo pocrvenija. No zato je u cetvrtak popodne pocea snijeg padatai i do petka ga je palo skoro metar.
u petak druga slika, snijeg,magla staze pune snijega, raj za bordere. U petak je bilo vjerojatno 80% bordera na stazi. Malo skijasa se usudilo na duboki snijeg. A moze se rec da se i poubijalo dosta taj dan. Pa san cuja da su SKIJASI lomili noge,ruke, kicme, rebra,vratova nema sta se nije slomilo taj dan. Gadno je bilo, no za malo iskusnije bio je pravi uzitak.

Sto reci vise o Valminieru u globalu? Po meni je vise obiteljko mjesto ugodno mjesto za voditi malisane ako ih imate.Iako je bilo dosta mladih, skijanje/bordanje je relativno dobro ako se ne trazi nesto ekstremno. Dosta nastrojeno za pocetnike,staze su uglavnom skiroke i uredjene, iskusni mogu pobic sa regularnih staza i otic freeriding(rijetko ce te vidit neki dio planine gdje netko nije prosao skijama ili bordom). Dovoljan broj izvan skijaskih aktivnosti. Nema guzvi. Za nekoga ce biti dovoljno za neke mozda ne sve ovisi o vama i vasim zeljama.
Ako ste iskusniji i tu ste radi skijanja mozda nije najbolje no ako ste tu radi obitelji onda bi mogli navratit.






Nema komentara:

Objavi komentar