ponedjeljak, 18. svibnja 2015.

Komercijalizacija interneta


Svi smo svjedoci velikog kapitalistickog nadmetanja u zivotu, gdje je novac glumi dobro napunjenu starletu koju svi gledaju i zele uzeti.

Dok su nekad ljudi koji su bacali novac na precjenjene gluposti bili predmet sprdancije, danas isti ti ljudi su nasli nacina da odgovore drustvu time sto oni imaju novaca da bacaju na gluposti.
Oni sa malo karaktera su prihvatili taj nacin razmisljanja, te pokusavali imitirati sve to, te je postala opce prihvatljiva stvar da i oni koji mozda i nemaju toliko novaca zele stvoriti privid da imaju novaca bacanjem na neke stvari koje im ne trebaju.

Za one koji su uhvatili oni dobri internet na vrime, prije nego sta je nekome palo na pamet da moze ubrati dobre pare na njemu, mogao je pobjeci od realnosti u svoj prozor sa pogledom na nesto lijepse i nestvarnije.Za mnoge je internet bio bijeg od stvarnosti.

Ono vrijeme kada su na internetu bili entuzijasti i relativno "mala" skupina ljudi koja uzivala u carima globalizacije. Koji su se slobodno mogli otvoriti ljudima te komunicirati sa svakim bez razmiljanja o tome tko je to ustvari na drugom kraju zice.
To vrijeme kada si se mogao bez razmisljanja dopisivati sa onim tipom iz Nigerije.
Kada si mogao chatati sa bilo kim bez ikakvog razmisljanja da je on nekakav pedofil.
Kada si mogao i odigrati koju igricu sa ljudima koji ti ne pozdravljaju majku koju su sinoc u krevetu vidjeli.
Oni dani kada su web stranice bile pune teksta umjesto flash reklama.
Te jednostavno, oni dani kada si mogao surfati po netu skoro i bez paketa raznih antivirusno/antiadware/anti maliciozno-popup blokera.
...
...
*udahnimo i sjetimo se tih dana
...


Nazalost, to vrijeme je proslo. Stvarnost je uhvatila virtualni svijet.
Kapitalizam je našao novu žrtvu,te se pomalo zavukao u sve pore interneta. Nekad i previse uvucen da jednostavno postane smjesno.
Kada ti jedna stranica reklamira mogucnost dobre zarade na drugoj stanici, koja se svodi na brzu zaradu na nekom trecem servisu,koji ti pruzi zaradu ako gledas cetvrtu stranicu, koja je platila da vidis kako onda dobro zaradjuje kada se prijavis preko njih na petu stranicu, znas da nesto nije uredu.
Ne, ovo nije metafora, ovo je realna stvar koja vam se moze dogoditi na internetu.

Na internetu je sve manje stvari besplatno i dobar dio besplatnih stvari se mora kompezirati nekako. Facebook kao nekakav predvodnik drustvenih mreza se sve manje okrece drustvenoscu i sve vise reklamama i nacinom na koji te reklame moze prikazati najbolje.
Youtube videa nemozes nesmetano gledati a da ti ne iskoce nekoliko reklama ili pak moras cekati malo da prodje reklama.
Google je u trazilicu ubacio placene oglase koji se pojavljuju prvi.
Pa i ne treba ici dalje od nase granice i vidjeti da se i u nasim portalima gleda kako naplatiti reklame koje ce vam izletjeti preko cijelog ekrana.

Svaki piksel se gleda kako moze biti koristan. zato imamo pojavu brojnih botova,crawlera te nepoznatih referala koji nam davaju privid mase i zainteresiranosti na web stranicama kao placeni ljudi koji cekaju ispred Apple trgovine za novi uredjaj.

Sa svime time su dosli oni slabije etike i morala.
Danas se osjecam troduplo neisgurnije na internetu nego prije. Jer svatko zeli na jedan ili drugi nacin uzeti dio virtualnog kolaca od novaca.
Prije si osao na kompjuter i u sebi pomislio:"Napokon sam se makao od idiota!".
Danas kada stanes na internet i kada pogledas interakciju izmedju ljudi na nekom forumu/chatu/shoutboxu, posjeca te kao da si na ulici i slusas dvoje idiota koji se prave pametnima.
Sanse da naletis na tih dvoje na internetu je ista kao i u stvarnosti.
Komercijalizacija nije dosla sama od se.Ona se proporcionalno povecava sa kvantitetom.

2000. godine smo imali 6.127.700.430 ljudi na svijetu  te 413.425.190 korisnika interneta tj. 6,7% ljudi je koristilo internet.
2005. godine 6.514.094.610 ljudi te 1.029.717,906 korisnika interneta (15.8%).
Prosle 2014. imamo 7.243.784.121 ljudi te 2.925.249.355 korisnika (40,4%)
Internet postaje naguzvani gradic u kojemu su svi prije isli pjeske a sada bi sa autom. Parking mjesta je sve manje, a buduci da broj korisnika raste, te je sve veci broj novih korisnika koji jos neznaju. Imamo sa povecom kvantitetom i katastrofalnu losu kvalitetu. Sada imamo ogroman broj auta koji se zele parkirati, ali ne mogu svi iako mozda i ima mjestajer ima ovih sta zauzmu 2 mjesta sa svojim SMART-om.
Komercijalizaciji to odgovara. Sto covjek manje zna to ce se nesto bolje prodati ukoliko je proizvod dobro predstavljen.Sto manje slobodnih parking mjesta,to ce se povecati broj placenih parking mjesta te eventualno i povecati cijena samog mjesta. To je kapitalizam, ponuda i potraznja.
Ali nesreca ne dolazi sama prica ide dalje.
Uskoro osim samih placanja raznih cudesa kao i u normalnom "real time" zivotu, morati cemo i cekati redove pri kupovini. Svi korisnici interneta su jednom ili vise puta "cekali red" na internetu. Svi smo cekali neke karte koje su se razgrabile za 10 minuta, neku igru koju su ljudi naglo zaigrali te je promet tako velik da serveri to ne mogu izdrzati. To je postala normalna stvar i postajati ce sve normalnija tijekom vremena.
Cekanje u redu je sljedeci korak u spajanju virtualnoga i stvarnoga.

Trazili smo da internet postane "the thing". Trazili smo da se iskoristi ta genijalnost za boljitak. Dobili smo sve to, alikao i sve, treba prihvatiti i drugu stranu maca. U ovom slucaju su to poglupljivanje te komercijalizaciju.Onaj virtualni prozor koji vas je vodio u neki drugi svijet je sve slicniji pravome svijetu.To je nasa realnost.










Nema komentara:

Objavi komentar