četvrtak, 14. kolovoza 2014.

Razgovor za posao

Razgovor za posao, cin koji je za poslodavca na jedan nacin naporan no zanimljiv i daje osjecaj superiornosti, a za jadnog nezaposlenog trenutak nervoze i dileme. Sto? Kako?

Iskreno bio sam na malo takvih razgovora, ali mogu rec da sam sa svakim usao u uze krugove potencijalnih radnika. Tako da mozda znam kako se to radi ali mozda i neznam, no pokusavam misliti izvan kutije, bas onako kako se trazi za takav razgovor.

Stalno nas siluju nekakvim clancima kako se ponasati i sto odgovoriti, no pitanje je, da li to pomaze? Mozda ce ti i reci kako i sta, no to i je zajeb. Vjerojatno je poslodavac prije vas cuja desetke takvih odgovora i razmisljanja, i nakon nekog vrimena neke stvari postanu izlizane.  Mislim da ljudi idu previse po nekakvim sablonama, sta se tice razgovora i nemaju nekakve ideje sta bi drugo rekli osim onoga sto su culi.
Osim toga pristup i sama pojava zna biti presudna za posao. Izgled i stav moze puno rec o covjeku. Naravno u novinama ce uvjek napisati kako triba obuc odjelo ili tako nesto, no budimo realni, malo ljudi trazi posao koji se radi u odjelu.
 Dolazak na intervju ne mora bit nista posebno, obicne traperice bi tribale bit dovoljne, uz naravno normalnu kosulju,pulover ili pak polo majcu bi bilo sasvim pristojno i normalno za doc na razgovor. Na normalne traperice mislim one koje nisu pune rupa i koje nisu onako izlizane, kosulju koja nemora bit svilena ili neka majca koja je, kako bi se rekli... ozbiljnija.
Za cure vjerojatno isto vrijedi. na razgovoru se ne pokazuje seksipil nego klasa radnika. Ne triba obuc neke stisnute hlace da vam viri gujica niti majca i push-up grudnjak koji ce docarat vase prednje atribute, a ni ne triba nesto posebno sminke, jel natural look je najbolji i najprilagodjeniji situaciji.

Sta se tice pristupa to je vjerojatno jasno. Nitko nevoli velikog zajebanta, niti ustagljenog depresivca. Ozbiljan i siguran pristup situaciji je ono sta se trazi. Ako razmislimo, poslodavac zeli sigurnog covika koji ce moc znat obavit posao, no isto tako htjet ce covjeka sa kojim ce moc popricat, i koji ce unosit vedrinu u prostoru. "Ja mogu ovo","ja mogu ono", ne ide, vec pristup tipa "vjerojatno bi mogao" i "nevidim problme da to radim" je prikladniji sta se sigurnosti tice. Velika samouvjerenost se zna odbit od glave.

Sam razgovor, ako se odvija od predstavnika tvrtke tj. nekakve kadrovske sluzbe moze bit veci izazov. Jel ako se vec ima razgovor sa nekim iz kadrovske(sto znaci da se prijavljujete za posao u vecoj tvrtci) znaci da sve ono sto ste citali u novinama, i sto van je predlagano u nekakvom zavodu za zaposljavanje ili ostalim mjestima sa globalnim savjetima pada u vodu. ZAPAMTITE TO.

Posao covjeka u kadrovskoj sluzbi, pogotovo onoga koji drzi razgovore za posao jest da zna svaku caku koju ste vi negdi procitali. Njegov je posao da odvoji one koji misle da su dobri i oni koji su stvarno dobri, a ako ste procitali clanak sa odgovorima na tipicna pitanja za razgovor za posao, znaci spadate u osobu kaj misli da zna. Virujte mi, procitat ce svaki vas pokusaj klisejskog odgovora  kao na tipicno pitanje: "Kakva ste osoba?" Ako vi pocnete trbunjat kako ste pedantni, radoholicar, volite zavrsit poceti posao, volite timski rad, i takva sranja ispitivac ce vas razapeti(naravno metaforicki govoreci).
Drugim rijecima ako na klisejsko pitanje odgovorite klisejski onda ste izgubili prednost i prikazujete se kao vecina. Sto zelite izbjec.
Ovakva pitanja  i pitanja tipa: Gdje se vidite za 5 godina? Zasto bi smo vas tribali zaposliti? Koliku placu ocekujete? Koje su vase slabosti?  Su sve  klisejska pitanja od kojih ce vas vecinu pitati u ozbiljnoj tvrtci.A to su ujedno i pitanja koja ce 80% ljudi isto odgovoriti.
Mnogi ljudi a pogotovo mladi se pitaju: "Sta cu ja njon odgovorit na to?". Moja sugestija je da se smjestite na poslodavcevo mjesto i zapitajte se sta bi vi tili od svoga radnika?

Vi da imate tvrtku i da zelite radnika koji van obavlja onaj posao koji vam triba nebi zaposlili nekog muskarca ili zenu koja je strasljiva, nekomunikativna(nemojte koristiti ovu rjec, jel se izlizala vec proslo stoljece) i koju zamisljate kako sidi u stanu misleci kako ce vas zajebat na razgovoru da je zaposlite.

Samim ovim sto promjenite kut gledanja na situaciju si mozete dosta toga pomoci.

Isto tako gledat ce te realno da ne ispadnete neki mali Mujo koji ce radit za 5 kuna misec dana. Triba izbalansirati svoju zelju za poslom i svoju potrbu za poslom.Trema je uvjek prisutna i nje se ne tribate bojat, jel ispitivac ocekiva tremu i nece vam uzet u obzir tolko kolko se misli...

To je jedan obican razgovor dva covjeka, i bit je da poslodavac uzivo vidi tko ste jel onaj zivotopis sta ste mu napisali mu nece rec nista o vasem karakteru. 
Za svaki posao pogledajte o radnom mjestu koji se trazi i kakav covjek mora biti za taj posao prikladan, samim time se mozete prilagoditi. Ako idete na razgovor za neki tehnicki posao a razgovarate sa nekakvom Fatom iz kadrovske ili nekoga tko ustvari nezna puno o tom poslu odna mozete jednostavno izvuc maksimum i cak (kao sta je na jednom mom razgovoru) zauzet dominatnu poziciju u prostoru. Tj. opisat samom ispitivacu cake tog posla i nekakve detalje o kojim on nema pojma i tako stvorit privid da ste visestruko iskusni u tom poslu iako mozda i niste.Odite na Net i malo se raspitajte sa ljudima koji radu taj posao o cemu se radi.
Za manje tvrtke vjerojatno necete imat ovake blagodatosti a poslodavac je i vas kolega i vjerojatno iskusni covjek u poslu u kojem mu triba pomoc. Tu vjerujem da je glavni atribut dojam sigurnosti uz samo znanje samog posla o kojem se kako sam vec napisao moze lako saznati.

Da zakljucim, ne padajte u zamku klisejskih pitanja i probajte one odgovore sa neta preformulirati na svoj nacin i ostavite dojam posebnosti. Probajte ne govoriti klisejske vrline kao na primjer "komunikativan" vec ih okrenite i recite "volim pricati sa ljudima, izmjenjivat iskustva i zajednicki trazit rjesenje problema". Mozda i je "komunikativan" profesionalnija rijec ali je postala stanadardna.A vi nemojte bit standardni.Za uredski posao ne morate doc u odjelu nego u casual look-u. Nervoza ne odigrava veliku ulogu na razgovoru i ukoliko i jeste nervozni ispitivac ce razumiti.Istrazite radno mjesto na koje se prijavljujete i stvorite privid iskustva. Sigurnost u malim kolicinama. Nemojte da u prostoru bude napeto, bez obzira da li kraj vas sidi Fata ili direktor u odjelu, fini humor i smjesak smanjuje napetost, vas predstavlja u dobrom svijetlu a i vama je lakse...Puno srice

Nema komentara:

Objavi komentar