petak, 14. listopada 2011.

Dozivljaj u Sarajevu!

Bija san tri dana u Sarajevu. Osobno mislim da je tri dana dovoljno za vidit sve, izuzivat se, i naist cevapa. Treci dan je vec bija zamor. http://www.navigator.ba/maps/sarajevo/
Ugl. Bija je petak subota i nedilja. Petak san isa iz Splita u 10 i bija san u Sarajevu oko 2.30. Isa san priko Livna, Kupresa, Bugojna,  Travnika, Viteza i zadnjih 20 km autocestom do Sarajeva ( 2 KM autocesta)... Tija san priko Mostara al svi su rekli da nevalja pa san poslusa savjet, i bilo je OK
Cin san dosa osli smo do "Vrela Bosne", parkic izvan grada koji je stvarno lip i "need to see". Parking sam cini mi se platija 2 KM za uru vrimena (ponudjeno je 5KM za cili dan,al ura je bila dovoljna za proc park i izslikavat se). Nakon toga  u hotel. Hotel Delminium na Doglidama. 3 zvjezdice. Osobno nista posebno al nisan ni ocekiva nista posebno. Ako ocete pogled onda ovo nije hotel za vas. Oko njega je vise selo nego grad, nekoliko srusenih kuca ostavljaju katastrofalan pogled. ( al priko ceste je bija jedan raspjevani pivac koji nas je budija).

Soba je bila uredna,imala je balkon ( i do je balkon susjedne sobe koja je isto vidljiva, tj nista ih osim male ograde ne odvajaju, pa je malo narusena privatnost). Mali TV sa stranim programima( niti jedan pametni osim Eurosport-a) i malo nasih. WC nije cucavac hvala bogu, i rucnika je bilo dovoljno za dvoje ( Iako je bila samo jedna casa, pa smo pili Jeger samo iz nje :-D). Isao mi je na zivce luster koji je bija na sri sobe u koji bi stalno udrija glavom.Visoki ljudi pazite se.

Buduci da je hotel 12-13 km daleko od centra nije bia velik strah za auto. Parking je iza hotela (ne gleda na cestu...ne tolko), zagradjen i ima kameru. Ponija san ceradu za auto za svaki slucaj no nisan je koristija.
Auto sam skoro tijekom cilog boravka drzao na parkingu jel je tako najbolje.
Ispred hotela je ulica koja zna bit prometna (nasa je soba gledala na ulicu i mozemo rec da san cuja kad kamion podje). Ima autobusnu stanicu odma ispod hotela sa jedne i druge strane. Isli smo prvi put sa taksiom u centar i doslo nas je do Barčaršije nekih 14.50 KM. kasnije bi isli autobusom do tramvajske stanice koja je nekih 2.5 km daleko ( kartu smo jedanput platili 1.50 KM po osobi no kako je daleko od grada nema ni kontrola tak da i nije tako "need to").
Kad bi dosli do tramvajske stanice onda bi se ukrcali na tramvaj koji bi vozija do centra (1.80 KM u tramvaju cijeli put kolko god isli). Preporucan da se kupuje tramvajska karta jel je skoro svaki put kad smo isli bila kontrola. Nazad  smo isli isto tramvajem i busom ili u nocnim satima taksijem( prosetali bi malo prema hotelu kad bi se vracali, cisto da izadje alkohol i da ustedimo nekoliko maraka). U subotu nam se dogodilo kad smo isli zadnjim busom vani da nam 2 tramvaja za redom ne stanu... To su bili cini mi se zadnja dva tramvaja tak da smo na kraju osli vani taxijem.Eto cisto da bude jasno da se netriba 100% uzdat u javni prijevoz.Sta se tice taksista, svaki put su upalili uredno taksimetar i polazak je 1.50KM i 1 KM po kilometru.

Sarajevo ka grad osobno mi nije nesto posebno kolko san ocekiva. Sve se desava u centru i max 4 km od Barčaršije tj. centra. Dalje nema nista sta je vridno vidit ako ste kratko u Sarajevu.
grad je derudan, jos i ima dosta nesredjenih zgrada, osobno mislim da su bar po centru mogli malo srediti stvari no i tamo je lose. Osjeca se sloboda i kulturna raznolikost. Vidili smo sve u centru sta se moglo vidit ( www.sonar.ba) .Od stvari koje smo ciljali su:
- Aškenaška sinagoga
- Stari hram
- Vijecnica
- Vjecna vatra
 A postoji oko grada isto dosta zanimljivih stvari koje je vridno vidit no mi nismo imali vrimena a ni volje ulazit u auto. Cak ni priko Mijacke nebi isi da nijenisan sinja Sarajevsku pivovaru koja je cak i lipa za vidit..

Osobno san jeo samo cevape... Mali su 5-6KM a veliki 10KM (5 cevapa i 10 cevapa).
Osobno svugdi su dobri i razliciti od nasih. Primjetija sam da dosta cevabdjinica ne daje noz nego samo pinjur, tak da se mora barem jedna ruka zamastiti hehehehe... Kasnije na 2 mjesta san i dobija noz, no iz inata ga nisan koristija, jel san se vec usemija bez njega. A i bilo je sladje.
Shoping sam obavija u nedilju cisto nekoliko stvari za doma kao fildjan i nargila( legalno je prenijeti priko granice...bar tako kazu).Naravno sve po centru. Isli smo autom i parkira san blizu centra jel se parking nediljom ne placa. Izvadija san sve iz auta ili stavija u pretinac( ukljucujuci radio) jel nam je tako rekla zgodna policajka.Pojea san jedan burek sa mesom i jedan.. neznan ni ja sta je sa jabukom i orahom i neznam... ugl pre slatko je bilo i nije silo sa cevapima,  pa san mora pojest jos jedne male da mi se vrati okus na cevape hehehe.

Izlasci....
Pa ocekiva san osobno malo slobodnije i ludje ljude no nista od toga. Provod u sarajevu se sam mora napravit jel su domacini vise manje flegmasti. Bili smo u kafic Baghdad i Hacijenda. preko ceste su jedan drugome(DOSLOVNO) i iako je Baghdad tematski odlican, veoma je mali tako da osim slikavanja nismo dugo stali. Hacijenda je veca i malo ludja i traje duze. Ne posebno dugo jel u 3 je vec vecinu prazan a cini mi se da se malo kasnije i palu svitla. No sex on the Beach je 7 KM i stvarno ih je napravija prvoklasne, cak i jedno od najboljih s obzirom da nije bilo plaza okolo nigdi .-D. Jeger 4 kola cini mi se 3 al koga je bilo briga za kolom heh.
U Sarajevu i nema nekih disko klubova do ranih sati, vecina su to barevi i kafici koji zatvaraju u 1 max 2. Bija je jedan klub ili sta vec malo sjevernije od vjecne vatre kraj policijske postaje( doslovno priko ceste je policijska postaja) kojem je red bija pre velik i tribalo se cekat bar 30 min. za uc, pa smo odustali. Neznam kako se zove.
Jedan kafic(Neznam kako se zove, vec sam bija pod gasom), bija je tematski uredjen u piratski djir. Znaci kosturi, pirati, mreze,zlato i tak (Osobno pre lipo tematski uredjen i jedno od najpozitivnijih iznenadjenja, s obzirom da smo ga otkrili na sricu, jel smo tuda setali). Kafic je mali, no muzika je bija onako kako bi reka... moderno narodni sa cajka stihom (MRZIM CAJKE), no kasnije je DJ(il ko vec) prominija na strano tako da je balans bija odlican. Svidija mi se maksimalno. Cini mi se da je imalo jos nesto na katu, no bila je tolka guzva da se nije ni isplatilo penjat.

Sve u svemu, Sarajevo je sasvin uredu, Pristojan ako se drzis pristojno. Nekih problema nismo imali, ljudi su bili fer i vecinom dobro raspolozeni pa san i sa dosta njih i procakula (kad malo bolje pogledam, osim jednog vozaca autobusa, svi su bili nasmijeseni i pricljivi,onaj taksist i malo previse pricljiv, no rat je ucinija svoje pa se ne isplati ulazit dulje u to.)
Cak nije ni bilo previse siromaha i prosjaka po centru kolko san ocekiva. Lipih zena je bilo (iako san primjetija da su zene u sarajevu previse nasminkane, mozda cak i pre-previse. Mislim, navika san se na nase prirodne sminke, no u njih su bas intezivno nasminkane, na granici gadljivog)
Povratak skoro istim putem, svratili u neki trgovacki centar FIS (nista posebno)i popili u Livnu kavu i priko granice (nije bilo problema ni prema tamo ini nazad na granici)

Ocu se vratit? ... Mozda kad se zazelim cevapa. BTW. "Baza podataka Sarajevskih uleta! BY ME", Za post san dobija inspiraciju u Sarajevu, pa procitajte.